Website XXL

Optimizarea imaginilor in WordPress pentru motoarele de cautare

Optimizarea imaginilor în WordPress pentru motoarele de căutare

Atât Bing cât și Google au secțiuni special dedicate imaginilor și deși traficul generat de către imagini poate părea mic el poate face diferența față de concurență, în plus acel mic procent care citește site-ul în cititoarele de tip text va fi mulțumit de o optimizare bună a imaginilor.

Optimizarea imaginilor pentru motoarele de cautare este ultimul lucru pe care-l fac majoritatea dezvoltatorilor de site-uri, asta dacă-l fac pentru că, în general, imaginile nu sunt optimizate deloc.

Ce insemna optimizarea imaginilor?

Sunt două părți distincte ce formează optmizarea imaginilor, prima se desfășoară ofline iar a doua online. Prima parte constă în alegerea unui nume potrivit pentru imagine, dacă titlul articolului este “prăjitură cu dovleac”, imaginea poate fi chiar așa: “prajitura-cu-dovleac.jpg” (sau altă extensie). Unde cuvintele sunt despărțite prin liniuță simplă. Dacă în articol sunt mai multe imagini fie se adaugă cifre la final “prajitura-cu-dovleac-1.jpg” fie se găsește pentru fiecare imagine un nume unic “prajitura-cu-dovleac-ingrediente.jpg”. Aceste nume de fișiere vor fi indexate de motoarele de căutare și vor fi legate de titlul articolului, de descriere, de conținut și mai ales de title și alt.

A doua parte în optimizarea imaginilor are loc la upload și inserarea imaginii în articol când trebuie completate câmpurile de title și alternative text. În plus, în WordPress există și câmpurile caption, folosit pentru a pune un text explicativ sub imagine și description folosit în biblioteca de imagini pentru căutări. Folosiți-le, o să vedeți că pe măsură ce adăugați tot mai multe imagini, o bună organizare a acestora vă va fi de folos.

Un exemplu de completare a acestor câmpuri în imaginea următoare:

optimizarea-imaginilor-wordpress-1

  • alt – este un câmp foarte important pentru ca definește imaginea pentru motoarele de căutare fiind ca o descriere a imagii, existența acestui câmp validează pagina și din punct de vedere W3C/xHTML
  • title – este un câmp mai puțin important și așa cum probabil ați observat wordpress-ul nu pune implicit acest câmp, însă el este util pentru vizitatori deoarece textul din title apare în tooltip atunci când mouse-ul este deasupra imaginii

optimizarea-imaginilor-wordpress-2

Cum se poate face automat optimizarea imaginilor?

Există pluginuri care completează automat câmpurile de title și alternative text conform unui șablon atât la imaginile deja adăugate cât și la cele în curs de inserare. Unul din cele mai bune este varianta comercială.

Acest plugin permite generarea de texte pentru title și alt pe baza unor șabloane simple.

Și din această imagine se observă că existența unui nume bun pentru imagine ajută la optimizarea imaginilor pentru motoarele de căutare.

Ca o concluzie finala: deși poate părea inutilă, optmizarea imaginilor se poate dovedi de mare ajutor pe măsură ce blogul / site-ul are tot mai mult trafic. Pașii descriși mai sus trebuie să devină o rutină și atunci micul efort va fi insesizabil.

Leave a Reply